怵目驚魂28天/死亡幻覺 Donnie Darko 片尾曲 (這部片看不太懂,結局讓我心裡一股鬱悶)
原唱 驚懼之淚合唱團Tears For Fears
youtube
二個版本的感覺很不一樣
詞寫的很棒

All around me are familiar faces
Worn out places
Worn out faces
Bright and early for their daily races
Going nowhere
Going nowhere

Their tears are filling up their glasses
No expression
No expression
Hide my head I want to drown my sorrow
No tomorrow
No tomorrow

*And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
Cause I find it hard to take
When people run in circles
It's a very very mad world
Mad world....

Children waiting for the day they feel good
Happy birthday
Happy birthday
Made to feel the way that every child should
Sit and listen
Sit and listen

Went to school and I was very nervous
No one knew me
No one knew me
Now the teacher tells me what's my lesson
Look right through me
Look right through me*

圍繞在我身旁的盡是熟悉的臉孔
我已走投無路
看盡人情冷暖
天色已亮,人們又開始一天的競賽
我無處可去
無處可去

人們的眼淚流滿了玻璃杯
卻沒有感情
感情麻木
我把頭深埋,想把悲傷隱藏
沒有明天
明天在何方?

我發覺那有點可笑
也有點兒可悲
那些我垂死掙扎的夢境
竟是我作過的最甜美的夢
我發覺很難向你啟齒
因為那讓人難以承受
當人們在圓圈裡打轉時
這真是個極盡瘋狂的世界啊
瘋狂的世界...

孩子們期待著美好一天的來臨
生日快樂
生日快樂
感受每個孩子該有的感受
正襟危坐
用心聆聽

arrow
arrow
    全站熱搜

    colorfulyou 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()